πριν 2 ώρες
Δείτε απόψε στο OMEGANEWS (28 Μαρτίου 2024)
πριν 23 ώρες
OMEGANEWS: Η «Αμάλθεια» έβαλε τη χώρα μας...
πριν 1 μέρα
Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2020 στην εκκλησία Αποστόλου Ανδρέα στο Πλατύ Αγλαντζιάς η ετήσια αντικατοχική και θρησκευτική εκδήλωση που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Πολιτιστικός Σύνδεσμος «Η Άσσια», «διατρανώνοντας έτσι ότι η μνήμη της πολύπαθης κατεχόμενης Άσσιας παραμένει άσβεστη και ο διακαής πόθος της επιστροφής βαθιά ριζωμένος στις καρδιές μας».
Τα περί μνήμης της πολύπαθης κατεχόμενης Άσσιας και περί διακαούς πόθου επιστροφής τα πήρα από ανακοίνωση του Πολιτιστικού Συνδέσμου «Η Άσσια» με την οποία ο σύνδεσμος καλεί τους Ασσιώτες να τιμήσουν με την παρουσία τους την αντικατοχική εκδήλωση. Οι κάτοικοι της Άσσιας, ενός από τα κεφαλοχώρια της νήσου, θα είχαν επιστρέψει στο χωριό τους στα σπίτια και στις περιουσίες τους -θα μπορούσαν δηλαδή να επιστρέψουν- από τον Οκτώβριο του 2007, πριν από δεκατρία (13) χρόνια (πριν από μια δεκαετία +τρία χρόνια) και τρία χρόνια μετά από το δημοψήφισμα του Απριλίου του 2004, όταν απορρίψαμε το σχέδιο των Ηνωμένων Εθνών, το χυδαίο, σύμφωνα με τους χυδαίους αρθρογράφους μιας κλίκας.
Οι κάτοικοι της Άσσιας θα βρίσκονταν σήμερα στο χωριό τους, θα είχαν από πολλού εγκατασταθεί στα σπίτια τους και δεν θα εκαλούντο κάθε χρόνο να τιμήσουν με την παρουσία τους τις αντικατοχικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται τα τελευταία δεκατρία χρόνια μακριά από το χωριό τους. Αυτό, όμως, που με βασανίζει τόσα χρόνια, το ερώτημα που με βασανίζει είναι το γιατί τότε είπαμε όχι στην επιστροφή όχι μόνο στην Άσσια αλλά και στην Αμμόχωστο και στην Μόρφου και σε πολλά άλλα χωριά που παραμένουν μέχρι σήμερα χάρη σ’ αυτό το όχι υπό κατοχή. Και πάντοτε αναρωτιέμαι πόσοι και ποιοι ήταν αυτοί που είπαν όχι στην επιστροφή τους.
Αυτά τα γιατί και το ποιοι τα έχω διατυπώσει πολλές, πάρα πολλές φορές, στην στήλη αναφερόμενος κυρίως στην Αμμόχωστο, τη χαμένη πόλη, χωρίς ποτέ να δοθεί μια λογική απάντηση σ’ αυτό το φαινόμενο στο οποίο ίσως η μόνη απάντηση και η μόνη εξήγηση μπορεί να την αναζητήσουμε στο έργο του Έρασμου «Μωρίας Εγκώμιον».